Oldal kiválasztása

Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra. Az NMHH nyertest hirdetett két vidéki helyi frekvencián. Megkezdte működését a Szabad Európa Magyarország. Indul a Pesti TV és a Telex.

Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra

Huszonkilenc, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsor kap közel 75 millió forintos támogatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén meghozott döntése alapján. Hírműsorokat készíthet a támogatásból a kaposvári, a dunaújvárosi, a győri és a komlói Rádió 1, a dunaújvárosi Rádió 24, a siófoki Part FM, a szegedi Rádió 88, a Rádió Most Kaposvár, a kecskeméti Gong FM, a Rádió Törökszentmiklós, a kiskunfélegyházi Rádió Smile, a debreceni Magyar Katolikus Rádió 92,3 MHz, a 101,7 Pécs FM, a PAKS FM Kft. a veszprémi Méz Rádió, valamint a fővárosi Amadeus Rádió és a Mária Rádió.

Nyertest hirdettek két vidéki helyi frekvencián

A testület megállapította a Pápa 92,7 MHz és a Mezőkövesd 102,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárások nyerteseit: előbbinél a Katolikus Rádió Zrt., utóbbinál az Európa Rádió Nonprofit Közhasznú Kft. – mindketten egyedüli pályázók voltak.

Bírságolt az NMHH

Az RTL Klub szolgáltatójára 2,2 millió forintos bírságot szabott ki a grémium, amiért az Életmódkalauz egy-egy vizsgált márciusi adásában a műsort támogató plasztikai intézet, gyorséttermi lánc és háztartási gépeket értékesítő vállalat, étrendkiegészítőt forgalmazó cég termékeiről és szolgáltatásairól részletes információt nyújtott, ezzel azok megvásárlására, igénybevételére sarkallva a nézőket. A TV2 szolgáltatójára 100 ezer forintos, a Hír TV és a Magyar ATV szolgáltatóira 50-50 ezer forintos bírságokat rótt ki a grémium, amiért a csatornákon az időjárás-jelentéseket támogató vállalatok szponzoráló üzenetei közvetlen vásárlásra való felhívást, illetve reklámértékű többletinformációt tartalmaztak.

Megújul az NMHH filmes adatbázisa

A Médiatanács megújítja honlapján található adatbázisát, amely a Magyarországon vetített filmekről ad részletes tájékoztatást. Az új változatban a művek magyar korhatár-besorolása mellett az amerikai, brit és német értékelések is láthatók lesznek az alkotások eredeti címe, műfaja, gyártási éve, hossza, gyártásának országa, rendezője és főszereplői mellett. Az adatbázis később egyedi, a tartalomra utaló piktogramokat is alkalmaz majd, amelyek egyértelműen jelölik, hogy milyen témák jelennek meg a filmekben, mint például a félelemkeltés, az erőszak, a trágárság, a szexualitás vagy a kábítószerek. Idővel tartalmi információk is olvashatóak lesznek, amelyek röviden összefoglalják azt, hogy miért kapta az adott besorolást egy-egy mű. Ezek az újítások általánosságban teszik informatívabbá az adatbázist a fogyasztók számára, de kiemelt segítséget jelentenek majd a kisgyermekes szülőknek is a filmválasztásban.

Megkezdte működését a Szabad Európa Magyarország

Elindult Magyarország legújabb, híreket, cikkeket, audio és videós tartalmakat közlő oldala, a szabadeuropa.hu. Csák Gyula, a Szabad Európa magyar szerkesztőségének igazgatója beköszöntőjében ezt írja: „A Szabad Európa visszatért Magyarországra. Nem rádióként, hanem egy modern, XXI. századi, multimédiás honlapként, amelyen egyként megtalálható szöveg, videó, podcast és infografika. (…) A Szabad Európa újraindulásának oka, hogy noha létezik független média Magyarországon, rengeteg az el nem mesélt történet. Mi ezeket az (akár politikai
elfogultságból; akár a szűkös anyagi források miatt; akár az esetleges következményektől tartva) el nem mondott történeteket is feltárjuk”. Hogy milyen ügyeket választanak ki, annak legfontosabb szempontja az lesz, hogy az adott téma mennyire érinti az emberek mindennapjait.

A Szabad Európa szerkesztőségének vezetője Vovesz Tibor lett, aki korábban az Euronewsnál volt és a Kossuth Rádiónál is dolgozott. Az amerikai kongresszus által finanszírozott Szabad Európa 27 év kihagyás után kezdte meg ma újbóli tartalomszolgáltatását Magyarországon, ahonnan 1993-ban vonult ki. A Szabad Európa az 1950-es évektől 1993-ig működött Magyarországon, akkor rádióként jelentős szerepet töltött be a rendszerváltásban.

Elindul a Pesti TV

Szeptember 14-től kezdi meg a sugárzást az induló Pesti TV – írta meg az Index. A Pesti TV üzemeltetője a TV2 székházába bejegyzett, a márciusban az Index körül is felbukkanó Vaszily Miklós (a TV2 elnökének) társtulajdonában álló, Mészáros Lőrinchez közeli Progress Média Hungary Kft. A tartalomért Huth Gergely, a kormányközeli PestiSrácok főszerkesztője, valamint a PestiSrácok.hu stábja felel.

„A külföldi és magyar influenszerek világát, a nagyvárosi szellemi és egzisztenciális gerillaharcokat, a liberális agytekervények pokolszerű bugyrait és a normális fővárosi és vidéki Magyarország lázadását is bemutató, a PestiSrácok.hu oknyomozó, igazságkereső énjét továbbvivő csatorna egy teljesen egyedi koncepciót és világlátást hoz majd a hazai médiavilágba.” – így jellemezte röviden a televíziócsatornát a PestiSrácok. Az Index szerint a DIGI-t leszámtíva minden nagyobb szolgáltató alapcsomagjában elérhető lesz a tévécsatorna.

Hamarosan indul a Telex

Munk Veronika, az Index volt főszerkesztő-helyettese jelentette be egy olvasói támogatást kérő videóban, hogy Telex néven készülnek új hírportált indítani egykori munkatársaival. A távozó indexesek a Facebook-oldalukon és az augusztus 13-án beregisztrált telex.hu-n közzétett videójukban és egy írásos felhívásban jelentették be, hogy Telex néven új, se nem baloldali, se nem jobboldali hírportál elindítását tervezik. Az oldal elindításához az egykori és leendő olvasóik anyagi hozzájárulását kérik.

A telex.hu tulajdonosa a Kárpátok Kommunikációs Ügynökség Kft. Ezt a céget idén az Opten adatai szerint július 13-án, Dull Szabolcs főszerkesztő július 22-i elbocsátása előtt 9 nappal alapították. A cég tulajdonosa és ügyvezetője egy bizonyos Kárpáti András, aki Kárpáti Márton (volt Index főszerkesztő-helyettes) testvére. Kárpáti Márton, a Van Másik Kft. ügyvezetője a Media1-nek később elmondta, a Van Másik Kft. hamarosan átveszi a végződést, ők lesznek a végső tulajdonosai a doménnek, ez a kft. lesz a kiadó is.

Arról, hogy milyen médiumot terveznek a távozó indexesek, a felhívásukban olvashatunk: „Szeretnénk egy nagy, független, sokszínű hírportált, mert őszintén hiszünk abban, hogy az olvasók szabad döntéseihez korrekt, pártatlan hírek szükségesek, és ma Magyarországon nagy elérésű és nagy hatású újságra van szükség.”

Újraindult a Metropol és a metropol.hu

A 2016-os leállás után négy évvel a Mediaworks újraindította a Metropol nevű ingyenes napilapot. Az új, szlogenje szerint megbízható és praktikus Metropol 24 oldalas lesz, a közlemény szerint továbbra is a városlakók, a közlekedő tömeg lapja lesz, de a szokásos utcai terjesztésen túl az eddigieknél nagyobb elérést biztosítva bevásárlóközpontokban és egyéb hálózatokban is hozzáférhető lesz.

A megújult Metropol mellett elindult a lap online verziója is, ahol a látogatók “egy helyen találhatnak meg mindent, ami a hétköznapokban történő eligazodáshoz, informálódáshoz szükséges.” Az újság főszerkesztője Simon László, aki 18 éven át dolgozott a korábbi lapnál, szerkesztőként és vezető szerkesztőként.

Beolvadt a Képes Sport a Nemzeti Sportba

A Mediaworks tulajdonában lévő Képes Sport című sportlap a jövőben a Nemzeti Sportba beolvadva, annak hétvégi mellékletévé válik. A Képes Sport 1939-től volt jelen a magyar sajtópiacon. A koronavírus megjelenését követően, tavasszal bizonytalan időre leállította a Mediaworks a lap megjelentetését.

Forrás: media1.hu, nmhh.hu, index.hu