Oldal kiválasztása

Annak ellenére, hogy a koronavírusjárvány még 2021-ben is éreztette hatását, tavaly abszolút értékben növekedni tudott a média- és kommunikációs piac – derül ki a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségeinek adataiból.

2021-ben a médiatorta közel 305 milliárd forintot tett ki, összességében a korábbi esztendőhöz képest 19,5 százalékkal, 2019-hez képest pedig 17,9 százalékkal nőtt – írja a Világgazdaság.

A médiapiac másik nagy szegmense a kommunikációs szektor, itt a torta mérete 524,2 milliárd forint volt, ami 24 százalékos emelkedést jelent a 2020-as pandémiás évhez képest, de a legutolsó koronavírus előtti évhez képest csak 7,2 százalékot gyarapodott a volumene – emelte ki a reklámipari jelentés.

Tavaly a teljes médiatortában elfoglalt vezető helyezésekben nem volt változás az elmúlt két évhez képest: első helyen a digitális globális szektor (Google, Facebook, stb.) állt, a második helyen a televíziók, a harmadik helyen a digitális lokális tartalomszolgáltatók és a negyedik helyen pedig a sajtó.

A tortából a legnagyobb szeletet a globális digitális médiaköltés hasítja ki, ami 101,8 milliárd forintra rúgott, ez 2020-hoz képest mintegy 28,2 százalékos növekedést jelent, 2019-hez képest 43,7 százalékost. A digitális globális szereplők az itthoni piac legnagyobb szereplői, ők a médiatorta harmadát birtokolják.

A televíziós reklámköltés 75 milliárd forintra rúgott, ami látványos, 17,1 százalékos növekedést jelentett egy év alatt.

A sajtó reklámköltése 2021-ben 36,1 milliárd forint volt ez 2 százalékos csökkenést mutat. A közterületi reklámköltés 20,1 százalékos növekedés hozott tavaly, az összesített rádiós költés pedig 11,2 milliárd forinton állt meg, ami 11,3 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

2021-ben a teljes sajtópiaci bevétele 110 milliárd forint volt, a lapterjesztésből 53,1 milliárd forint árbevétele származott – mondta Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) elnöke. Stabilizálódott a print előfizetések száma és a digitalizációs folyamatok felgyorsulása mellett az olvasói bevételek is jelentősen növekedtek.

A médiatortában – bár a legkisebbet szeletet hasítja ki – a mozi produkálta a legnagyobb növekedést – emeli ki a jelentés. A mozibezárásokkal nehezített 2020-as évhez képest, 2021-ben 2,2 milliárd forint teljesítménnyel 69 százalékos reklámköltés bővülést volt a filmvásznakon.

Forrás: MRSZ